23 januari 2011

Sockertokig

Vissa kvällar blir mitt sötsug mer än vad jag kan hantera och vissa gånger kan det kännas okej att traska iväg till affären och köpa godis, men ibland känns det varken värt promenaden eller kalorierna. Då är det fint med nyttigare substitut och sådana är jag på ständig jakt efter. Härom kvällen när jag praktiskt taget redan tagit på mig skorna och gett upp för sockerdjävulen så fick jag en fiffig idé och nu ger jag den till er.
Håll till godo!

"Glass" på keso och frysta bär

Häll lite frysta bär i en bunke, jag hade en blandning av svarta vinbär, röda vinbär, blåbär, björnbär och jordgubbar. Släng i en klick keso och attackera med stavmixern. Tillsätt mer keso och eller bär tills du har fått önskad mängd och konsistens. Lägg upp i en glasskål och njut.

1 kommentar: